Ekonomisk förvaltning

Bättre koll på ekonomin i er BRF

Vi säkerställer att er bostadsrättsförening har full koll på ekonomin. Vi ser till att avgiftsavier skickas ut till era medlemmar och tillhandahåller en kundportal där ni själva får god överblick ifall någon avi inte är betalad. I kundportalen kan även era styrelseledamöter ta ut listor på era medlemmar/hyresgäster, ta fram röstlängder, spara dokument, skicka in utlägg och mycket mer.

Utöver det sammanställer vi budgetförslag inför kommande verksamhetsår och jobbar igenom det med er styrelse. Vi följer sedan upp budgeten kvartalsvis och analyserar större avvikelser för att spara kostnader och förbättra de tjänster ni köper in. Från budget till bokslut, helt enkelt. I vårt arbete håller vi även koll på att föreningen får in de intäkter som behövs för verksamheten. Vi hjälper er att skapa en stabil ekonomi.

Personlig och nära kontakt

Som kund hos Delagott får ni en personlig kontakt med både en ekonomisk förvaltare samt en administrativ förvaltare som blir experter på just er förening. Den ekonomiska förvaltaren finns alltid tillgänglig för styrelsen när det kommer till föreningens ekonomi, och ansvarar för bokföring, budget, bokslut med mera. Varje kvartal får också styrelsen en kvartalsrapport med kommentarer från sin ekonom om det är något speciellt de bör tänka på. 

Den administrativa förvaltaren avlastar styrelsen med alla medlemsärenden och agerar efter de rutiner som ni önskar när det kommer till tex medlemskapsansökningar, andrahandsansökningar, påminnelser med mera.

Ingår i den ekonomiska förvaltningen:

  • Löpande bokföring
  • Kvartalsrapporter som skickas ut tillsammans med kommentarer
  • Budgetförslag
  • Bokslut och årsredovisning
  • Löpande uppdatering av medlems- och lägenhetsförteckning inkl överlåtelse- och panthantering. 
  • Kvartalsvis avisering av hyror och avgifter
  • Påminnelsehantering
  • Avisering av tillägg och vidarefakturering
  • Kontering av leverantörsfakturor med digital attest för styrelsen. 
  • Veckovis betalning av leverantörsfakturor
  • Årligt utskick av kontrolluppgifter
  • Inkomstdeklaration och skattebetalningar
  • Medlemsservice/kundtjänst
  • Utbetalning av löner och arvoden
  • Portal för medlemmar, hyresgäster och styrelse
  • Ekonomisk frågeservice för styrelsen

Utöver detta kan vi även hjälpa er med:

  • Debitering av IMD-avläsning
  • Avisering, registrering, kontraktskrivning och köhantering av parkeringsplatser
  • Momsregistrering
  • Månadsrapporter istället för kvartalsrapporter
  • Arkivering av pärmar
  • Kreditupplysningar 
  • Juridisk rådgivning
  • Hyresförhandlingar hyresrätter 
  • Optimera försäkringar
  • Bevaka avtal 
  • Långtidsprognos
  • Förhandla räntor
  • Delagott-appen 

 



Övriga tjänster

Trädgårdsskötsel

Vi kan hjälpa er förening med trädgårsskötseln så att ni kan lägga er tid på viktigare saker.

Övriga tjänster

Styrelseutbildning

Vi utbildar er styrelse så att de kan göra ett effektivt och utvecklande jobb som gynnar hela bostadsrättsföreningen.

Övriga tjänster

Förhandla räntor

Vi kan hjälpa er med att förhandla om lånens räntor, för att hålla nere era kostnader så gott det går.

Övriga tjänster

Hyresförhandlingar

Om ni ska förhandla kring bostäder eller lokaler så kan vi hjälpa er att förhandla för att ni ska göra en så kostnadseffektiv affär som möjligt.

Övriga tjänster

Läs vad våra kunder tycker om oss

Den här webbplatsen använder cookiesför statistik och användarupplevelse.

Delagott Real Estate AB använder cookies för att förbättra din användarupplevelse, för att ge underlag till förbättring och vidareutveckling av hemsidan samt för att kunna rikta mer relevanta erbjudanden till dig.

Läs gärna vår personuppgiftspolicy. Om du samtycker till vår användning, välj Tillåt alla. Om du vill ändra ditt val i efterhand hittar du den möjligheten i botten på sidan.

Cookies